
Gadżety reklamowe stanowią doskonały sposób na wypromowanie oferowanych przez firmę produktów i usług oraz poprawę jej wizerunku. Do zalet takich produktów zaliczyć można między innymi niską cenę, co sprawia, że na ich zakup pozwolić mogą sobie nawet przedsiębiorstwa, których budżet na działania promocyjne jest mocno ograniczony. Takie gadżety są niezwykle uniwersalne – kubek czy długopis to bowiem wyroby, z których korzystamy każdego dnia – czy to w biurze czy w domu. Używa ich większość osób, bez względu na wiek czy branżę. Najważniejszym elementem gadżetów reklamowych jest znajdujące się na ich powierzchni logo. W jaki sposób aplikuje się je na ich powierzchnię? Oto przegląd kilku dostępnych metod.Gadżety firmowe zdobić można między innymi z wykorzystaniem metody, jaką jest tłoczenie na gorąco. Za pomocą specjalnej matrycy logo jest przenoszone na materiał pod dużym naciskiem. Technikę tę najczęściej stosuje się do zdobienia artykułów skórzanych takich, jak breloki, teczki czy portfele. Do zalet metody zaliczyć można między innymi wysokie walory estetyczne, niską cenę i dużą trwałość nadruku. Wadą jest z kolei brak możliwości tłoczenia w kolorze.
Gadżety firmowe dekoruje się także przy pomocy haftu komputerowego. Jest to technika, która polega na wyszywaniu loga na wybranych przedmiotach. Najczęściej znajduje ona zastosowanie w przypadku tekstyliów takich, jak t-shirty, kurtki, czapki czy polary. Cena haftu nie zależy tu od ilości zastosowanych kolorów, lecz rozmiaru motywu, a co za tym idzie – ilości ściegów. Główne atuty tej metody to efektowny wygląd oraz dużo trwałość. Wadami są z kolei: możliwość zastosowania wyłącznie na tekstyliach oraz wydajność uzależniona od stopnia złożoności wzoru.
gadżety firmowe zdobione są również z wykorzystaniem grawerowania laserowego. Technika ta polega na wypalaniu logo na wybranym przedmiocie. Najczęściej znajduje ona zastosowanie w przypadku produktów wykonanych z drewna lub metalu. Dzięki sterowaniu promienia laserowego przez komputer, możliwe staje się wierne odwzorowanie szczegółów.